Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
2012, 02, 06, 03:38:58 am
Startsida Hjälp Köp o Sälj Logga in Registrera
Nyheter: Registrera dig och ta del av fördelarna i forumet!

+  ATV Stockholm
|-+  Diskutera ditt märke här (a-ö)
| |-+  Kawasaki
| | |-+  Fusksnorkla Bruttan
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] 2 3 Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: Fusksnorkla Bruttan  (läst 1463 gånger)
Junior
Underground
Psycho
*

Antal inlägg: 569

Hemsida
« skrivet: 2009, 04, 20, 22:09:26 pm »

Ingen som testat eller funderat på att köpa ett till lock för luftburken o klämma i en snorkel eftersom vårat lock sitter rätt lättillgängligt och högt placerat..
Sen när det är dax för ubåt så byter man bara lock på luftburken till ett snorklat och pluggar vanliga luftintaget..
Lär väl hänga på en förläningstarm på variatorutblåset oxå men det lär väl gå att göra nån snabb lösning på..
Tycker man borde kunna fnula till det så utan en massa jobb och åverkan på plasten..
Loggat

Outty 800R XT-P 2010

Driver lekstuga för alla med barnasinne, och ölsinne Smiley
www.iceborlange.se
Anton
Underground
Psycho
*

Antal inlägg: 1332

Nacka/Stockholm

« Svara #1 skrivet: 2009, 04, 20, 22:32:41 pm »

varför inte göra det ordentlig när du ändå går nått?  va spelar det för någon roll om plasten blir "ful"?
Loggat
Junior
Underground
Psycho
*

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009, 04, 21, 08:18:42 am »

Vad är ordentligt eller rätt o fel enligt dig då?? Enda skillnaden är att man snorklar uppåt istället för framåt från luftburken.
Vad spelar det för roll ?? Ja skulle du vilja köpa en maskin med 3st 70 mm hål i plasten ?
Byter maskin rätt ofta och lär juh inte sälja den med snorklarna på. Lägga 5000.- på ny plast verkar nödvändigt. Lika mkt som din hoj kostar 

Mycket jobb, större risk för läckage, onödigt såga hål i plasten när det finns en enklare väg att gå..
Loggat

Outty 800R XT-P 2010

www.iceborlange.se
Anton
Underground
Psycho
*

Antal inlägg: 1332

Nacka/Stockholm

« Svara #3 skrivet: 2009, 04, 21, 08:27:28 am »

Vad är ordentligt eller rätt o fel enligt dig då?? Enda skillnaden är att man snorklar uppåt istället för framåt från luftburken.
Vad spelar det för roll ?? Ja skulle du vilja köpa en maskin med 3st 70 mm hål i plasten ?
Byter maskin rätt ofta och lär juh inte sälja den med snorklarna på. Lägga 5000.- på ny plast verkar nödvändigt. Lika mkt som din hoj kostar 

Mycket jobb, större risk för läckage, onödigt såga hål i plasten när det finns en enklare väg att gå..

Jag skulle nog inte köpa en maskin som har tre hål... Jag visste inte att du bytte maskin typ hela tiden... Rullar du med dom så ofta att du behöver byta dom eller? 

Jag sa bara vad jag tyckte o jag frågade några frågar... och så kommer du o ska va ohyffsad

Citat
Lägga 5000.- på ny plast verkar nödvändigt. Lika mkt som din hoj kostar 

Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry

Den kostar det trippla!
Loggat
Lowest
Underground
Psycho
*

Antal inlägg: 709

Södra - Dalarna

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009, 04, 21, 11:07:24 am »

Har du billig plast på din min framplast kostar 9000:- plus moms.
Men snorklarna drar man väl upp igenom den svarta plasten som sitter runt hålet vid styret om du förstår va ja menar där strömuttaget sitter. Den kan väl inte vara så dyr.  Så framplasten rör man inte. Pete vet nog vad en sån kostar han har väl satt på en ny nu när snorklarna är borta.
Loggat

Kawasakiii Brute Force 750i -08 Camoedition

Har man inte provat har man fegat.
Man är inte en Man om man inte äger en 4x4.
Lowest
Underground
Psycho
*

Södra - Dalarna

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009, 04, 21, 11:10:47 am »

Här är länken hur Pete har gort. Snorklarna kommer upp igenom svarta plasten alltså inte igenom framplasten.
http://www.atvstockholm.com/smf/index.php/topic,239.0.html
Loggat

Junior
Underground
Psycho
*

Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009, 04, 22, 07:01:29 am »

Jag sa bara vad jag tyckte o jag frågade några frågar... och så kommer du o ska va ohyffsad

Sen när blev du känslig .. h0h0   

Byter pga nyhetens behag för kommer alltid nya modeller på marknade.. Och för man har möjlighet till..
« Senast ändrad: 2009, 04, 22, 07:08:03 am av Junior » Loggat

Outty 800R XT-P 2010

www.iceborlange.se
Junior
Underground
Psycho
*

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009, 04, 22, 07:07:01 am »

Här är länken hur Pete har gort. Snorklarna kommer upp igenom svarta plasten alltså inte igenom framplasten.

Jag vet hur Petes ser ut men det är fortfarande hål i framplasten även om den inte syns under den svarta kåpan om man byter den. Men det kommer juh fortfarande synas att man gjort åverkan om/när man plockar bort den svarta.

Jag köper Gååsplast till min därav budgetpris Wink Eller blandade iaf ihop o trodde hela kittet kostade 9k + moms därav höftade till med 5k.

Kommer fortfarande inte ifrån att det blir mycket mer jobb och det är juh inte en person som fått läckage vilket borde vara mindre risk.. Och jag ser inte vad skillnaden skulle bli..
Och det var vad jag frågade om men just det verkar ingen ha nån kommentar på så jag får väl testa istället..
Loggat

Outty 800R XT-P 2010

www.iceborlange.se
Lowest
Underground
Psycho
*

Södra - Dalarna

Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009, 04, 22, 10:13:12 am »

Jag vet hur Petes ser ut men det är fortfarande hål i framplasten även om den inte syns under den svarta kåpan om man byter den. Men det kommer juh fortfarande synas att man gjort åverkan om/när man plockar bort den svarta.

Jag köper Gååsplast till min därav budgetpris Wink Eller blandade iaf ihop o trodde hela kittet kostade 9k + moms därav höftade till med 5k.

Kommer fortfarande inte ifrån att det blir mycket mer jobb och det är juh inte en person som fått läckage vilket borde vara mindre risk.. Och jag ser inte vad skillnaden skulle bli..
Och det var vad jag frågade om men just det verkar ingen ha nån kommentar på så jag får väl testa istället..

Funktionen borde väl bli samma och enklare att bygga. Men tror inte du behöver byta lock fram å tillbaks. Är väl bara att köra med det.
Det enda ja kan tänka mej är väl om det skulle va ivägen på nått sätt.
Din ide låter bättre å bättre ju mer man tänker på det cheers
Loggat

Dunken
Amatör
*

Antal inlägg: 11

« Svara #9 skrivet: 2009, 04, 22, 14:17:12 pm »

hahah junior ja kör på din ideee ja skit i hur det ser ut är ju funktionen som ska va bra:)  Headbanger
Loggat
Mackan_450
Underground
Psycho
*

Antal inlägg: 1739

KVICKSUND Sveriges eget Dubai

« Svara #10 skrivet: 2009, 04, 22, 15:07:08 pm »

annars kan man göra så här   Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton
Loggat

Я иду ренегата
Junior
Underground
Psycho
*

Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009, 04, 22, 18:29:41 pm »

Funktionen borde väl bli samma och enklare att bygga. Men tror inte du behöver byta lock fram å tillbaks. Är väl bara att köra med det.
Det enda ja kan tänka mej är väl om det skulle va ivägen på nått sätt.
Din ide låter bättre å bättre ju mer man tänker på det cheers

Ni är lite trögstartade men nog fan är det väl en rätt snabb o enkel lösning.. Kanske ta patent Wink
Jo jag tänkte att den kanske blir lite ivägen så vill kunna byta..  Eller inte ivägen men man kommer väl säkert snubbla loss den..
Oftast klarar man sig utan snorklar men det var väl inför Böle det krävs 
« Senast ändrad: 2009, 04, 22, 18:31:20 pm av Junior » Loggat

Outty 800R XT-P 2010

www.iceborlange.se
Junior
Underground
Psycho
*

Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009, 04, 22, 18:32:55 pm »

annars kan man göra så här   Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton Popcornafton

Har du nå kort under kåpan oxå eller har du bara fusksnorklat ovanför kåpan? Cheesy

Bytt nå däck än då  Wink
Loggat

Outty 800R XT-P 2010

www.iceborlange.se
Mackan_450
Underground
Psycho
*

Antal inlägg: 1739

KVICKSUND Sveriges eget Dubai

« Svara #13 skrivet: 2009, 04, 22, 18:36:10 pm »

har köpt mudlite som ska på när jag lämnar in den på service för startmotorn
nej det e inget fusk bygge o det enda jag förstört är den lilla plast kåpan med 3 hål
Loggat

Я иду ренегата
Lowest
Underground
Psycho
*

Södra - Dalarna

Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009, 04, 23, 10:14:39 am »

Mackans bild funkar inte för mej  Huh?
Loggat

Sidor: [1] 2 3 Gå upp Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd