|
|
Lowest
Underground
Psycho

Antal inlägg: 710

Södra - Dalarna
|
 |
« Svara #46 skrivet: 2010, 08, 28, 21:25:02 pm » |
|
85st nu  så det finns 15 platser kvar bara. Men det är safarituren som vi bara får vara 100st på enligt tillståndet. Söndagens övningar och tävlingar på området har vi ingen begränsning på antalet deltagare. Tävlingen är 2-kamp = Trialbana och mudrace. Och frikörning på hela området
|
|
|
|
|
Loggat
|
Kawasakiii Brute Force 750i -08 Camoedition
Har man inte provat har man fegat. Man är inte en Man om man inte äger en 4x4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lowest
Underground
Psycho

Södra - Dalarna
|
 |
« Svara #50 skrivet: 2010, 08, 29, 21:08:57 pm » |
|
självklart ska kärret vara med  det är blött å fint nu. Kärret kör vi efter safarin. Å den rekommenderas väl att man har snorkel va.. hehe  Vi ska tömma ur lite vatten. Men om det ska regna mycket fram till träffen så blir det jävligt blött i kärret.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
Brodde
Underground
Psycho

Antal inlägg: 944

Ahaaaa! Äntligen!!!
|
 |
« Svara #52 skrivet: 2010, 08, 30, 10:10:18 am » |
|
Härligt Lowest.  Kanonkul. Förra året var det kanon med att man kunde spola av Hjulingen på plats. Kommer samma möjlighet finnas i år? Att spola med brandslang direkt mot kylaren var kanske inte super bra men allt annat lossnade.... :-) Men hellre brandslag än ingen möjlighet alls... 
|
|
|
|
« Senast ändrad: 2010, 08, 30, 16:50:04 pm av Brodde »
|
Loggat
|
__________________ "Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."
|
|
|
blytumme
Administrator
Psycho

Antal inlägg: 2751

Rosersberg/STHLM
|
 |
« Svara #53 skrivet: 2010, 08, 30, 11:22:27 am » |
|
Vi åkte sträckan idag och den ser fin ut  det tog ca 4timmar och vi var 5st som åkte så vi räknar med att safarin tar ca 7timmar. Det funkade bra även med slitna däck och han provade dom värsta hålen och fastnade bara 3 gånger. Lysande! Med enkel matematik kommer vi då få se ca hundra fastkörningar. Jag måste helt enkelt köpa nytt minneskort till kameran för mitt 2GB kommer således inte räcka till om man skall få med allt.  Lägg på ett par maskinhaverier, vilsna åkare och eftersöksövningar. Det blir typ 10 timmars safari!  Finns det nån chans på en GPS track man kan ladda gps'n med INNAN så vet man vart man skall om man tappar bort guider etc som förra året?  Jag ser fram emot strapatserna vi skall utsätta varandra för! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Xxc 2011 Äta, sova, skita, ATV
|
|
|
Lowest
Underground
Psycho

Södra - Dalarna
|
 |
« Svara #54 skrivet: 2010, 08, 30, 18:54:29 pm » |
|
Härligt Lowest.  Kanonkul. Förra året var det kanon med att man kunde spola av Hjulingen på plats. Kommer samma möjlighet finnas i år? Att spola med brandslang direkt mot kylaren var kanske inte super bra men allt annat lossnade.... :-) Men hellre brandslag än ingen möjlighet alls...  Tror det blir samma tvätt som förra året.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Lowest
Underground
Psycho

Södra - Dalarna
|
 |
« Svara #55 skrivet: 2010, 08, 30, 19:02:25 pm » |
|
Vi åkte sträckan idag och den ser fin ut  det tog ca 4timmar och vi var 5st som åkte så vi räknar med att safarin tar ca 7timmar. Det funkade bra även med slitna däck och han provade dom värsta hålen och fastnade bara 3 gånger. Lysande! Med enkel matematik kommer vi då få se ca hundra fastkörningar. Jag måste helt enkelt köpa nytt minneskort till kameran för mitt 2GB kommer således inte räcka till om man skall få med allt.  Lägg på ett par maskinhaverier, vilsna åkare och eftersöksövningar. Det blir typ 10 timmars safari!  Finns det nån chans på en GPS track man kan ladda gps'n med INNAN så vet man vart man skall om man tappar bort guider etc som förra året?  Jag ser fram emot strapatserna vi skall utsätta varandra för!  GPS track ska nog kunna fixas för 2st sparade rutten när vi åkte sträckan. Jag kollar med dom.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|
Lowest
Underground
Psycho

Södra - Dalarna
|
 |
« Svara #58 skrivet: 2010, 08, 31, 20:25:22 pm » |
|
Det närmar sig  Nu ska vi banda en lång bana på området som man kan åka runt på. Vi ska gräva 2 rännor som det blir vatten å gegga i som kommer att ingå i 2-kampen. Finns ett riktigt blöthål som det inte har varit så mycket åka i. Men nu ska det åkas där så vi ska ta bort lite träd å sånt så man kommer in dit.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
SmileRacer™
Amatör

Antal inlägg: 20

ATV Lover
|
 |
« Svara #59 skrivet: 2010, 09, 01, 07:42:15 am » |
|
|