|
|
|
|
|
|
|
|
Buzzola
Underground
Extreme

Antal inlägg: 335

Stallarholmen
|
 |
« Svara #4 skrivet: 2010, 10, 27, 16:04:10 pm » |
|
Det här med att GAZ dämparna skulle vara höj och sänkbara fattar jag inte??? Det är väl bara fjäderförspänningen man kan justera och Komp/retur, men inte dämparens längd? Har jag fel får gärna någon förklara.  heeeelt rätt där 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Gamla gubbar Can Can Am 800R LTD
Stallarholmen
|
|
|
|
|
Brodde
Underground
Psycho

Antal inlägg: 972

Ahaaaa! Äntligen!!!
|
 |
« Svara #6 skrivet: 2010, 10, 27, 16:53:40 pm » |
|
du kan förspänna hårdare och släppa på kompet så får du en högre maskin men ej hårdare går att få upp renegaden ca 3 tum på det viset
Okej...  Men om du höjjer maskinen på det viset så nyttjar man helt enkelt pistongens lägd eller hur? Och vill man sänka den gör man det till kostnad av fjädringsvägen. Mest optimalt vore om det fanns en justering på infästningen somman kunde höjja eller sänka. Då inverkar man ju inte på dämparens funktion. Men okej då vet jag.
|
|
|
|
|
Loggat
|
__________________ "Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."
|
|
|
|
|
|
|
Brodde
Underground
Psycho

Antal inlägg: 972

Ahaaaa! Äntligen!!!
|
 |
« Svara #9 skrivet: 2010, 10, 28, 14:17:01 pm » |
|
En sån där har jag sett förut. Det där är riktiga grejjer det. Inte gratis den där asså... Det var en mattförsäljare som var på mig att köpa mattor på någon parkering och han skulle ha minst 25.000kr för en matta som inte ens var äkta. Nää fy faan säger jag bara vilken dyrgrip. Läma inte bort den till vilken Kemtvätt som helst... Då blir du säker av med den. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
__________________ "Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|