Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
2012, 05, 23, 22:28:35 pm
Startsida Hjälp Köp o Sälj Logga in Registrera
Nyheter: Ny hemsida - www.atvstockholm.com - Fler och snabbare uppdateringar!

+  ATV Stockholm
|-+  Diskutera ditt märke här (a-ö)
| |-+  Cectek
| | |-+  Cectek
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: Cectek  (läst 1617 gånger)
Daffe
Amatör
*

Antal inlägg: 3

En öl i gammla stan sthlm

« skrivet: 2011, 01, 16, 20:38:27 pm »

Hej har starka funderingar på å köpa en ATV ,,,, Vet inte så mycket om fyrhjulingar,,,, Men jag har fastnat på en Cectek Gladiator 500 cc ! är jag helt ute å cycklar om jag väljer en sådan Huh?? Är det någon som har lite kunnande om denna maskin Huh?  Huh? Huh? Huh?
« Senast ändrad: 2011, 01, 16, 21:12:46 pm av Daffe » Loggat
blytumme
Administrator
Psycho

Antal inlägg: 2889

Rosersberg/STHLM

« Svara #1 skrivet: 2011, 01, 16, 21:15:01 pm »

Hej har stärka funderingar på å köpa en atv ,,,, Vet inte så mycket om fyrhjulingar,,,, Men jag har fastnat på en Cectek Gladiator 500 cc ! är jag helt ute å cycklar om jag väljer en sådan Huh?? Är det någon som har lite kunande om denna maskin Huh?

Välkommen Hit!

Man är aldrig ute o cyklar om man väljer en fyrhjuling!  Grin

Bossen (CCS)   Kan hjälpa dig om ALLT vad det gäller Cectek. Provkörning och sånt.

Allt beror på vad du tänkt göra med fyrhjulingen och vad det får kosta.
MC mässan är ett riktigt bra ställe att börja på, där kommer du kunna klämma på grejjerna och fråga på i princinp alla modeller och tillverkare...
Loggat

Xxc 2011
Äta, sova, skita, ATV
Daffe
Amatör
*

« Svara #2 skrivet: 2011, 01, 16, 21:26:50 pm »

Tjenare jag ska ha den till å skotta snö och lite lek i skogen ... Det ska vara en ny markin ! hadde jag tänkt.. Tyvärr kan jag inte åka till mässan är borta då ,,,,
Loggat
blytumme
Administrator
Psycho

Rosersberg/STHLM

« Svara #3 skrivet: 2011, 01, 17, 14:49:42 pm »

Det bästa är att testköra och skapa sin egen uppfattning. Jag har sett Cecteken åka surhål som vilken annan maskin som helst. Man får ju två Cectek på varje CanAm prismässigt!  Headbanger

Det jag sett är:
Plasten är inte av samma typ som sitter på CanAm tex.. Den spricker lite lättare. Dom har förbättrat den senaste åren men den är fortfarande ganska hård. Å andra sidan tycker jag yamaha Grizzly LTD och Goes har samma problem. Även den lackade plasten (LTD/MAX) på CanAm är lite av samma typ..

Det finns inget bra ställen att lyfta/dra/haka i winscharna i på Gladiatorn cobran, lite bökigt när dom sitter fast.

Men det är en ok maskin, allt  beror ju på hur man kör och behandlar den. Kolla upp priser på reservdelar, servicekostnader, försäkring, garantier, andrahandsvärde osv.. sånt spelar ju in det också. Och fåfänga  Grin
Det är lite knas att jämföra 500 cc enstånka med 800+ twin motorer.

Huruvida en maskin lämpar sig för plogning bättre eller inte kan jag inte uttala mig om.. finns säkert nån här som kan fylla i angående det...

Vart bor du nånstans?

edit: fel modelnamn..
« Senast ändrad: 2011, 02, 28, 14:04:39 pm av blytumme » Loggat

Xxc 2011
Äta, sova, skita, ATV
Brodde
Underground
Psycho
*

Antal inlägg: 972

Ahaaaa! Äntligen!!!

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011, 01, 17, 16:54:23 pm »

500cc, lågväxel och fyrhjulsdrift med möjlighet att låsa diffen är en riktigt bra början för att kunna flytta snö och ta sig en lite mer avancerad tur i skogen.
Om man stannar där så klarar man sig långt...

Men om man har fantasier att byta ut till stora skovlande lerdäck så blir det i domflesta fall jobbigt för maskinen och onormalt slitage kan komma att uppstå.
Då kanske man skall leta efter en kraftigare maskin.

Att byta upp sig från 25" till 26" däck skall nog inte vara något större problem bara däcken inte är för grova.

Cectek är en bra maskin till skillnad från andra tillverkare i samma prisklass.
Kul med Cectek att dom har lite egna ideer så som 1, 2, 3 eller 4 hjulsdrift på Gladiatorn.

Kolla med Bossen eller besök Sveavägen i Stockholm där dom har sin centralaste butik

Lycka till och välkommen.
Loggat

*

« Svara #5 skrivet: 2011, 01, 17, 18:26:01 pm »

Hej jag bor i alingsås,,,Tack för info
Loggat
CCS
Underground
Pro
*

Antal inlägg: 127

« Svara #6 skrivet: 2011, 02, 28, 12:55:39 pm »

Hallå ungdomar
Som ÅF skall man ju försöka hålla sig från forum men i detta fall så får jag svara som en galet partisk atv åkare då.. 

För att rätta Tummen på någon punkt där det blivit missförstånd. Gladiatorn har man inga problem att kroka i något i fronten på om det är så att man behöver detta. I det enda fallet jag behövt vinsch hjälp så körde jag ner i samma hål som föraren innan mig och detta med min Cobra. När Cobran har sin hasplåt på så finns det inget kvar att fästa en lina i.. Om man som jag då väljer att inte ha vinsch monterat (vilket sitter standard på Gladiatorn) så får man dra lina runt A-armarna..  pannknack

Plasten på Gladiatorn är en genomfärgad mjukplast som böjer sig galet bra, på Cobran är det mjuk men lackad plast vilket gör att Cobra plasten inte tål lika mycket stryk. 

Stora däck går fint på maskinerna och jag har kört länge på MUDlite XTR 27:or på min Cobra.
Det är som Brodde säger större däck är tyngre vilket tar mer kraft från maskinen så man förlorar lite i toppvridet men det är skillnad på en svag 500cc och Cectek 500cc..

Dock är det viktigt att inte nämna Cectek i närheten av GOES, DINLI, CF mfl. Cectek är byggd helt annorlunda vilket inte blir rättvist för de andra maskinerna då Cectek har mer effekt, bättre utväxling, full diffad drivning och så ser de ju galet bra ut åsså..  (skit va bra jag formulerade det där..)

Konstruktions mässigt är Cectek maskinerna överlag grövre och mer tilltagna än många ”märkes” maskiner på marknaden i dag.

Som sagt en galet partisk kommentar men blandat med fakta och sjukt många mil på maskinerna..

Finns lite mindre körningar på http://www.youtube.com/user/Cectekstore 

Loggat

Doppat allt..
cectekforlife
Amatör
*

« Svara #7 skrivet: 2012, 02, 05, 13:14:10 pm »

Tjenare!
Jag är en stolt ägare av Cectek 500och har inget negativt att säga.
Det kan vara lite struligt i början med växel vredet, men de nya har ju
växelspakar, som har förändrat maskinen betydligt. Jag har en 11:a och vi har testat maskinen såpass mycket, och än har inga problem uppstått. Den klara terräng utmärkt, skottning med plogblad 1500 mm utan problem,
och sedan priset måste ju tas med i tankarna.Jag kan med största säkerhet säga att du blir nöjd.
Viktigt e bara att följa manualen. Tänker på de som komenterat med inställningen av diff. Hade problem i början, men efter att läst, så funkar det perfekt.
Hört rykten att de ska komma med en 700 cc. Den köper jag direkt.
All lycka å man bara njuter när man väl sitter på sin fyrhjuling
Loggat
cectekforlife
Amatör
*

« Svara #8 skrivet: 2012, 02, 05, 13:19:55 pm »

Snöploggningen har varit med 4 hjulsdrift, högväveln med ett snödjup på 38 cm med 2 st snow racers bakom med 2 10 åringar på vardera snow racer. inga diffar å med min sommar däck på, 27 tummare.
Sedan kan jag tycka att disskusionen med plasten etc kan man lätt bortse ifrån. Men klart att allt skall tas i beräkningarna när man nu ska fundera på vliken maskin:)
Loggat
blytumme
Administrator
Psycho

Rosersberg/STHLM

« Svara #9 skrivet: 2012, 02, 05, 16:34:24 pm »

..och om du inte läst detta så gör det:

http://atvstockholm.blogspot.com/2011/10/team-cectek-pa-atv-extrem-6-timmars.html

Headbanger
Loggat

Xxc 2011
Äta, sova, skita, ATV
Sidor: [1] Gå upp Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd