Hej,
Jag är dum i hela huvudet, så är det bara. Jag märkte att jag kunde rucka på bakhjulen individuellt. Dvs om jag hissade upp hojen, la en hand på vardera hjul och drog åt varsitt håll så glappade det lite. Efter lite efterforskning misstänkte jag att det bara var att dra åt fet-"muttern" på samma sida som bakbromsen. (det lät inte knas när jag snurrade hjulen så lagren verkar ok).
Jag lossar på mutterns lås-skruv med en insektsnycket. Eftersom min största skiftnyckel inte fixade jättemuttern så tar jag en rörmokartång. Bulten sitter hårt och jag misstänker att den är felgängad. Kämpar på och skruvar loss skiten... och inser.... det finns en till lås-skruv. Jag har rivit loss gängorna från bakaxeln!
Nu ska jag ut å åka imorgon. Gängor finns kvar och jag planerar sätta brickor mellan fet-muttern och hubben för att kunna spänna trots brist på gängor hela vägen fram. Någon som har en bakaxel liggandes, jag är nämligen på jakt efter en.
/H
Uppdatering - Fixade brickor och la emellan, det har gått fint att åka med. Nu har jag fått en ny axel från rockymountainatv.com, tog en Tusk Adjustable With
http://www.rockymountainatvmc.com/p/43/53/173/733/5627/32078/Tusk-Adjustable-Width-Racing-Axle .
Ett helvete att få dit c-clippen på bromssidan men det fixar sig ikväll med spännband mellan hjulhubben på drevsidan och swing-armen (så axeln håller sig intryckt).