VINSCHSå var det dags att fixa till vinschen då..
Jag hade en WARN 1500 XT sista tiden på Renegaden. Det funkar.. om man kör med vinschblock. Däremot så är den i tanigaste laget.
Så det fick bli en WARN 2500 XT.
Ett stort problem på Xxc'n är frambumpern. Den är helt ok i sin design men komplett värdelös i sin funktion.
Den är av bräcklig konstruktion, den är i vägen, den snor attackvinkel. Och den har ju sin utgång för vinschlinan på tok för lågt.
(Jag har redan börjat fundera på att kröka till en ny bumper som fyller upp kraven, jag är säker på att denna kommer vara skrot inom ett år.
Jag har redan smällt bukplåten på den så att den blev skev, plus att jag behövde bara nudda ett träd för att böja ALU rören.)
Hur som helst, det blev till att ändra lite på detta med hur vinschen löper ut.
Men först... Det här är vad man får i WARN paketet:

Det man behöver utöver vinschen är lite saker från BRP:
Fäste för linstyrare #715001121
Vinchfäste #703500547
Man behöver riva bort lite delar, frontplast, bumper osv.

Enligt beskrivningen så ville dom att man skulle sätta reläet nära batteriet och jag hittade inget bra ställe att sätta fast det där bak
Så det fick bli lite ändring här och jag nitade fast reläet i fronten istället. Då är det inte lika utsatt för skit och yttre påverkan som
om det skulle sitta under plasten bak enligt beskrivningen.

Så här ser det ut om man följer standard anvisningarna och sågar upp ett hål i bumpern enligt instruktionen:

Jag skar ut mitt hål högre upp:

För att nedre delen av linjestyrarens plåtbit skulle passa mot bumpern så var jag tvungen att bocka den lite,
jag drog vinkelslipen ett par ggr så det blev lättare att bocka..

Efter... ganska mycket mäta och såga och fila fick jag dit den.. ett jäkla jobb för att få det ok..

Det vart lite nya bultar från Swedol innan allt hamnade på plats, skickar med en bild på Broddes maskin så att ni kan jämföra:

Vill passa på att tacka alla som dragit loss mig genom åren. Hoppas på att kunna återbörda den tjänsten nu..