Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
2012, 05, 24, 10:22:48 am
Startsida Hjälp Köp o Sälj Logga in Registrera
Nyheter: Registrera dig och ta del av fördelarna i forumet!

+  ATV Stockholm
|-+  Diskutera ditt märke här (a-ö)
| |-+  CF Moto
| | |-+  Hur får jag mer krut i min cf moto x7 ??
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: Hur får jag mer krut i min cf moto x7 ??  (läst 365 gånger)
MudderFucker
Underground
Amatör
*

Antal inlägg: 22

« skrivet: 2012, 01, 18, 22:00:07 pm »

Hej är det någon som vet hur man kan lura ur lite mer pollar ur x7,an (Variatorkitt har jag) Dr:pully är bara soppor ...         Men det måste ju finnas trimbox eller avgas trimm Huh? Fan ska man vara tvungen att sälja pärlan å byta till v-twin?
 pannknack
Loggat
blytumme
Administrator
Psycho

Antal inlägg: 2889

Rosersberg/STHLM

« Svara #1 skrivet: 2012, 01, 18, 23:51:55 pm »

Tyvärr är det nog så att när du börjar trimma den där så kommer det att sluta med att du lämnar lerhålern för att stå o optimera och pilla med motorn för att få den att gå som du vill.

Sen är det så att om du sätter trimpipa på hojen kan du säga hejdå till sköna underground körningar, ingen gillar det där jävla livet det för med sig.

Antingen gasar du på mera och skaffar lite mera trycka på högre varv eller så köper du ett fullblod.

1000 cc är top notch nu.

Till de större märkena finns det en uppsjö med trimkit i form av kammar, turbos och sånt.
Men som vanligt kostar det $$$. Först ut med 140 tusen på en hoj och sen på med typ 50 till.
 Undecided

http://www.nivado.com/index.php?pageId=212
http://atv.off-road.com/atv/feature/canam-800-performance-parts-32851.html
http://www.maximumrpm.com/atv/parts/index.html

Skogs-Terroristen
Loggat

Xxc 2011
Äta, sova, skita, ATV
MudderFucker
Underground
Amatör
*

Antal inlägg: 22

« Svara #2 skrivet: 2012, 01, 19, 21:17:03 pm »

Ja det stämmer bra som du skriver. Det som du sa om att köpa fullblod är ju i tankarna mycket nu på dagarna.
Svårt att välja men det står nog mella Kvf eller Renegade . Men men jag ska nog åka kina över sommaren som kommer .
tips på maskin??  det är synd att Outlandern känns så jävla klumpig (Tycker jag!!! )
Loggat
blytumme
Administrator
Psycho

Antal inlägg: 2889

Rosersberg/STHLM

« Svara #3 skrivet: 2012, 01, 19, 21:22:44 pm »

Köper du en Renegade är det bara att vara beredd på att du ALLTID kommer vara den skitigaste. Plus att det blir att packa ryggsäck med saker.

Jag trodde samma som dig att Outlandern skulle vara klumpig... Men en hoj som blev årets maskin i GNCC och ett antal andra crosscountry tävlingar är inte klumpig. Den bygger ju mycket på Renegade ramen. Testa lite hojjar nu fram till sommaren så hinner du få en uppfattning.  Headbanger
Loggat

Xxc 2011
Äta, sova, skita, ATV
Sidor: [1] Gå upp Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd