Letat fram lite mera info.
Som sagt min Tjeciska och Tyska är lite rostig så Google får hjälpa till lite här.
Dom har olika upplevelser som benämns ganska lika, dessutom möjligheter att skräddarsy körningar.
4x4 ATV Offroad
4x4 ATV Expedition
4x4 ATV Offroad I grupp på upp till 10 deltagare i dom Rumänska Karpaterna totalt 7 dagar
(1 dag ankomst, off-road 5 dagar, 1 dag avresa)
Antal deltagare 6-10, Medtag egen ATV eller hyr på plats.
Svårighetsgrad: Tung och oländig terräng, blandat med stigar & leder i skog, ängar och berg. Erfarenhet av Körning och din ATV krävs.
Endast 4x4.
4x4 ATV ExpeditionHär erbjuder man samma vackra naturupplevelser som ovan men med access på ett lättare sätt. Inriktningen är vägar och stigar och inga svårare hinder. Nybörjare välkomna.
Tanken är att blanda ATV körningen med camping i svårslagen natur, att rensa huvudet med inriktning på rekreation.
4x4 kan bara hyras med all campingutrustning av Quadprofi, inklusive Guide.
5 kördagar varav två övernattningar i det vilda.
5-8 deltagare under 5 dagar total körning.
Men jag ser oxå att man har ett Skandinavienalternativ som verkar vara nytt för 2012, som innefattar en liten tripp på 7000km genom Sverige Finland och ner igen genom Norge.!!
Respekt för den som kör den...

Det är lite svårt att förstå sig på några saker, där ibland priser. Men jag tolkar det som billigare att välja 4x4 ATV Offroad
(som troligen är det enda som intresserade av denna tråd önskar).
4x4 ATV Offroad kostar 240€ per ATV för 5 dagar + 192€ i boende med helpension, men sen blir jag inte klok på vad som menas med ATV transport (Mötesplats Liberec> Rumänien> Liberec eller enligt överenskommelse) för 260€ per ATV??
Vet inte om det innebär att dom ordnar Transporten från Boendet till startplatsen och tillbaka?
Så Som jag fattat det så bor vi i Tjeckien och kör ATV i Rumänien och att det handlar om transporten mellan dessa ställen för både ATV och Personal.
Kan vi ordna den själva med tex transportbilen vi tar ner så hamnar priset per skalle på 3900kr (räknat på €=8,90) plus transport ner & hem, soppa och luncher.
Men transporten ner måste ordnas och där ser jag ju gärna att vi kör ner dommaskiner somskall med i en lastbil inklusive packning + en personaltransport. Närmaste och bästa väg dit får ju planeras lite längre fram. OM intresse finns dvs. (eller skall jag kanske säga, OM detta blir verklighet.)
Har inte koll på vad som krävs i form av Körkort, Registreringar, försäkringar osv.
Heller inte ang vissa delar av Quadprofi:s krav och möjligheter, detta kan vi ju visserligen maila dom om vid intresse.
Vill man ha roande översättsläsning så kan ni läsa mera på denna länk... :-)
Dessutom är Youtube full av deras filmer (som verkar ingå i helpensionen om man vill ha allt filmat i HD om vi så önskar).
http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=de&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.quadprofi.cz%2F