Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
2012, 02, 06, 02:59:53 am
Startsida Hjälp Köp o Sälj Logga in Registrera
Nyheter: Ny hemsida - www.atvstockholm.com - Fler och snabbare uppdateringar!

+  ATV Stockholm
|-+  Diskutera ditt märke här (a-ö)
| |-+  Yamaha
| | |-+  bytt kedja o drev på yamaha raptor
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: bytt kedja o drev på yamaha raptor  (läst 1133 gånger)
Göran©
Underground
Psycho
*

Antal inlägg: 1709

Enköping Hummelsta

Hemsida
« skrivet: 2008, 10, 18, 18:49:11 pm »

så har man bytt kedja o drev efter drygt 800 mil glömde tyvärr kameran skulle ha fotat den gamla och jämfört längden med den nya. det var stor skillnad kan man säga, flera cm men utan bild så säger det här inlägget inte mycket.. Undecided
dreven köptes från andra sidan sjön=billigt slapp tull o moms för en gångs skull Grin Grin
Loggat

Etanol eldad Yamaha Raptor 700 Epoxy edition (yakahosu)

http://www.ena4wheelers.se/
雅馬哈猛禽700

« Senast ändrad: 2009, 12, 24, 14:59:58 am av blytumme »
Eneby1
Underground
Extreme
*

Antal inlägg: 418

Bålsta

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008, 10, 19, 20:01:37 pm »

Kör du samma drevning som tidigare?
Loggat

Åker LTZ 400, en vit en i och runt Bålsta<br /><br />http://www.ena4wheelers.se
Lerom
Amatör
*

Antal inlägg: 13

« Svara #2 skrivet: 2011, 06, 14, 10:54:02 am »

så har man bytt kedja o drev efter drygt 800 mil glömde tyvärr kameran skulle ha fotat den gamla och jämfört längden med den nya. det var stor skillnad kan man säga, flera cm men utan bild så säger det här inlägget inte mycket.. Undecided
dreven köptes från andra sidan sjön=billigt slapp tull o moms för en gångs skull Grin Grin

Har just blivit med quad (Raptor 350 - 06) och skulle nog också behöva byta drev och kedja. Är det någon som har koll på ett bra ställe att köpa delar till raptorn, nära Täby eller online?

Mvh
Henrik
Loggat
blytumme
Administrator
Psycho

Antal inlägg: 2743

Rosersberg/STHLM

« Svara #3 skrivet: 2011, 06, 14, 11:47:03 am »

Har just blivit med quad (Raptor 350 - 06) och skulle nog också behöva byta drev och kedja. Är det någon som har koll på ett bra ställe att köpa delar till raptorn, nära Täby eller online?

Mvh
Henrik

Hej o välkommen hit!  Tumme upp

Kolla med Anton han har koll på det där.
Loggat

Xxc 2011
Äta, sova, skita, ATV
Pete
Administrator
Psycho

Antal inlägg: 2234

Vallentuna/STHLM

« Svara #4 skrivet: 2011, 06, 14, 12:09:12 pm »

Mvh
Henrik
Hyreshuset i Vallentuna = Mc-butiken... samma företag...
Loggat

När blir Kawa-Danne Kawa-Danne IGEN.. Huh?

Renegade 07
Anton
Underground
Psycho
*

Antal inlägg: 1332

Nacka/Stockholm

« Svara #5 skrivet: 2011, 06, 14, 17:53:45 pm »

Tja!  Smiley

Kör själv Raptor 350 o bytte kedja o drev förra helgen! Jag valde att köpa mina online hos www.rockymountainatvmc.com

Kedja o drev kostade ca 440 Exkl. frakt... frakten går på 90 dollar... men om du hade tänkt att köpa annats samtidigt så blir allt ruskigt billigt!

http://www.rockymountainatvmc.com/productDetail.do?navType=type&vehicleId=3937&navTitle=Drive&webTypeId=123&webCatId=9&prodFamilyId=9635

Det kitet köpte jag  Smiley

Köper du bara kitet jag anvisar ovan blir slutpriset runt 1008:- inkl frakt tull och moms och hela vägen till dörren hem till sverige! DET priset kan INGEN i sverige matcha, leveranstiden då?! tja... om du beställer ikväll KANSKE du får det på fredag denna vecka, annars får du det på Måndag nästa vecka!  Smiley Smiley

Tänk dock på att kitet endast kommer i Originaldrevningen (13 Tagg fram och 38 Tagg bak) !!!

/Anton  cheers
Loggat
Lerom
Amatör
*

« Svara #6 skrivet: 2011, 06, 15, 21:21:12 pm »

Tack för svaren, jag får nog kolla med Hyreshuset i Vallentuna. Pallar inte vänta en vecka på grejorna :S

Bra tips annars Anton!

##Redigerat##
Holy shit!  "tja... om du beställer ikväll KANSKE du får det på fredag denna vecka, annars får du det på Måndag nästa vecka!". Jag trodde du menade fredag nästa vecka.. hm nu blev det svårt.. jag vill ju kunna åka i helgen.. 

Mvh
Henrik
« Senast ändrad: 2011, 06, 15, 21:41:53 pm av Lerom » Loggat
Anton
Underground
Psycho
*

Antal inlägg: 1332

Nacka/Stockholm

« Svara #7 skrivet: 2011, 06, 19, 19:38:54 pm »

Allt handlar om att kompromissa, billiga saker med lite längre väntetid gör att man får pengar till mer soppa = mer körning! Trots den lite längre väntetiden är det värt det!  Smiley
Loggat
Lerom
Amatör
*

« Svara #8 skrivet: 2011, 07, 03, 21:30:30 pm »

Allt handlar om att kompromissa, billiga saker med lite längre väntetid gör att man får pengar till mer soppa = mer körning! Trots den lite längre väntetiden är det värt det!  Smiley

Mja, jag beställde dyra prylar för att få dom snabbt men sen fick jag bara en historia om att underleverantören... bla bla.. så jag ruttnade och beställde från rockymountainatv som Anton rekommenderade och blev grymt nöjd. Billigt och snabbt!!

/Henrik
Loggat
Sidor: [1] Gå upp Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd