Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
2012, 05, 24, 11:07:10 am
Startsida Hjälp Köp o Sälj Logga in Registrera
Nyheter: ATV is the SHIT!

+  ATV Stockholm
|-+  Diskutera ditt märke här (a-ö)
| |-+  CF Moto
| | |-+  Däck på CF Moto
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: Däck på CF Moto  (läst 1380 gånger)
Goran
Entusiast
**

Antal inlägg: 55

Kungsängen/Stockholm

« skrivet: 2008, 10, 20, 16:59:56 pm »

Någon som har erfarenhet av att ha vanliga landsvägsdäck på CF
jag åker ju sällan i skogen så det skulle kanske passa mig, fins det några nackdelar?
Loggat

Gasar tills det rasar
SugBritt
Underground
Pro
*

Antal inlägg: 235

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008, 10, 21, 11:03:13 am »

Det är väl som på alla andra hjulingar att gatdäck ger en stabilare o tystare åkning, borde fungera ypperligt bra tror jag. Min Cf-Ed går riktigt bra på väg, nu har jag även bytt till Artrax däck. Dessa ser ju ut att kunna ruska sönder hela hjulingen på asfalt men faktiskt så var dessa däck betydligt bättre än orginaldäcken.... Inte en vibb alls i styret, super nöjd med min "uppgradering". Om du sätter på vanliga däck så borde det bli Ännu bättre.

//Janne
Loggat

Har Leden runt hörnet Smiley
                        www.atvavesta.se
Goran
Entusiast
**

Antal inlägg: 55

Kungsängen/Stockholm

« Svara #2 skrivet: 2008, 10, 21, 18:17:11 pm »

Det är väl som på alla andra hjulingar att gatdäck ger en stabilare o tystare åkning, borde fungera ypperligt bra tror jag. Min Cf-Ed går riktigt bra på väg, nu har jag även bytt till Artrax däck. Dessa ser ju ut att kunna ruska sönder hela hjulingen på asfalt men faktiskt så var dessa däck betydligt bättre än orginaldäcken.... Inte en vibb alls i styret, super nöjd med min "uppgradering". Om du sätter på vanliga däck så borde det bli Ännu bättre.

//Janne
Låter bra det jag satsar nog på det men väntar kanske till våren
Loggat

Gasar tills det rasar
SugBritt
Underground
Pro
*

Antal inlägg: 235

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008, 10, 21, 20:04:57 pm »

Då kanske jag kan fortsätta i din Däck till Cf tråd Smiley

Nån som vet nån som känner en annan som kanske hört nån som monterat på lite större däck på sin ED? Vad jag läst nånstans så ska tydligen 27" slå sönder div plastkåpor på hjulingen, det vill man ju inte. Men visst äre så att alla 27" inte är lika stora, det kan väl skilja lite mellan olika märken, eller?
Jag har tänkt att köpa mig nya fälgar o då vill jag ha en uppsättning 14"´are men problemet då är väl att det inte finns däck i 25"? Jag har sett 26" men det kanske blir för taight det oxå? Jag skulle vilja hitta 25"10-14 däck Nån som vet detta lite bättre än jag kanske skulle vilja supporta mig lite?
Sen så har jag precis köpt nya Artrax däck som jag är supernöjd med men dom kan jag sätta på våran andra hjuling isåf Smiley

//Janne
Loggat

Har Leden runt hörnet Smiley
                        www.atvavesta.se
hocky79
Amatör
*

Antal inlägg: 4

« Svara #4 skrivet: 2010, 03, 24, 20:10:06 pm »

Här är bilder på min med 29,5" Outlaw och 16" bilhjul (monterat med spacers)
Har 2" high lifter kit på för att den ska klara Muddäcken men bilhjulen går det fint med
Loggat
Sidor: [1] Gå upp Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd