Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
2012, 05, 24, 11:49:13 am
Startsida Hjälp Köp o Sälj Logga in Registrera
Nyheter: Ny hemsida - www.atvstockholm.com - Fler och snabbare uppdateringar!

+  ATV Stockholm
|-+  Diskutera ditt märke här (a-ö)
| |-+  Kawasaki
| | |-+  Bruteforce oljeläckage ?
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: Bruteforce oljeläckage ?  (läst 442 gånger)
PEGE
Amatör
*

Antal inlägg: 2

« skrivet: 2008, 11, 23, 02:05:27 am »

Lägger in denna här, la den lite fel från början tror jag Embarrassed

Fick en dusch av olja över mig vid senaste körningen,  >:(kom upp vid styret, så jag tror det var från någon retur/ventilationslang.

Tror att det var från diffarna då jag inte hadde någe nämvärt med olja i luftburken, vilket man borde få om det var vevhusventilationen det kommit från, eller?

Sen undrar jag om det finns någon som vet en bra olja till bakre diffklumpen. eftersom att det är en våtbroms så går det väl inte med vilken vxl, olja som helst?

Hoppas att någon nere hos er vet, för här uppe i gävleområdet verkar det inte finnas någon som riktigt vet, finns inte någon som säljer kawa här i närheten  Shocked
Loggat

use the force =0)
bruteforce =0P
Pete
Administrator
Psycho

Antal inlägg: 2235

Vallentuna/STHLM

« Svara #1 skrivet: 2008, 11, 23, 10:27:30 am »

Lägger in denna här, la den lite fel från början tror jag Embarrassed

Fick en dusch av olja över mig vid senaste körningen,  >:(kom upp vid styret, så jag tror det var från någon retur/ventilationslang.

Tror att det var från diffarna då jag inte hadde någe nämvärt med olja i luftburken, vilket man borde få om det var vevhusventilationen det kommit från, eller?

Sen undrar jag om det finns någon som vet en bra olja till bakre diffklumpen. eftersom att det är en våtbroms så går det väl inte med vilken vxl, olja som helst?

Hoppas att någon nere hos er vet, för här uppe i gävleområdet verkar det inte finnas någon som riktigt vet, finns inte någon som säljer kawa här i närheten  Shocked

Det låter skumt.... med helt klart så sitter avluftningen från diffarna under poden.... du kanske har fått in vatten i framdiffen och sen skummar oljan...

Till bakdiffen använder jag Q8 T2200 finns att köpa på swedol bland annat... dock har dom bara den i 20 liters....

http://okq8.se/servlet/ContentViewerServlet?contentUrl=cycube://internal/document/101556&nodeId=com.cycube.navigation.node.NodeId@100910
Loggat

När blir Kawa-Danne Kawa-Danne IGEN.. Huh?

Renegade 07
kawakillen
Amatör
*

Antal inlägg: 6

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008, 11, 24, 12:06:22 pm »

Jag har en dunk. Du kan få nån liter vid tillfälle! 20 liter räcker ju ett tag... Grin
Loggat

Hälsar Anders - Äger och driver Fyrhjuling.se!
Kör Kawasaki KVF 750 -08 med 27" Mudlite XTR & Warn RT 25 med fjärr.

Webshop: http://webshop.fyrhjuling.se
Sidor: [1] Gå upp Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd